Yellowstone

13 september 2017

Dag 5.

Vandaag rijden we naar Yellowstone park. Zou niet een lange rit hoeven te zijn al was het niet dat er op geen enkele camping plek is. ...grrr

Na lang rijden ongeveer 120 km door het park hebben we een camping gevonden buiten het park.

Wel een mooie plek aan hebden lake. midden in het donkere oelie oelie bos. Het stikt hier volgens de borden van de grizzlyberen. Als er na dit verhaal niks meer komt hebben we een kleine confrontatie gehad. 😕

Chris gaat zo ff checken of je ook lekker kan zwemmen in het meer. Ik vind het wel best zo,mij te koud. Ga ff een boekje lezen.

Morgen gaan we vroeg op om op tijd bij de lower/upper falls te zijn en daar een wandeling te maken. Op de terugweg gaan we lang old faithfull en andere geisers. Vanavond het kampvuur aan en wat stoere verhalen vertellen met een paar bier.

Lekker hier in Montana.

Voor wie het interesseert. De tussenstand met het yahtzee is 2-2 nu.

Chris heeft de open Colorado gewonnen ik de open Wyoming. In Montana nu Allebij een keer gewonnen.

Ik weet niet wat hier in de lucht hangt maar chris is druk bezig de camper te poetsen. 😳

Dag 6.

Vandaag naar het park. Is wel een stukje rijden een km of 80.

Eerst ff boodschappen gedaan in het dorp voor het park. Bier is op dus we moeten wel.

En de rest ook.

Op de camping waar we staan zijn geen douches. Dus morgen maar eens in de camper douchen. We hebben er niet voor niks een bij.

In Yellowstone eerst naar upper en lower falls geweest. Chris word erg enthousiast van watervallen. En moet zeggen deze was erg mooi. En de canyon ook.

Daarna naar de mudvulcano gegaan. Erg apart al de borrelende blubber.

Langs Yellowstone lake naar west thumb gereden waar veel gysers zijn.

Op de weg terug naar de camping Old faitful nog zien spuiten. Waren mooi optijd want hij spuit om de 1,5 uur. Wij hoefden maar een half uur te wachten.

En hij deed het 😄

Ook nog langs midway geyser basin gegaan dat is denk ik wel het bekenste plaatje van Yellowstone. Alleen viel het zicht tegen. Het plaatje wat heel bekend is is van boven genomen. Wij konden alleen een foto nemen vanaf gelijke hoogte. Jammer

Nu terug naar de camping. In het dorp nog ff internetten en een bak koffie.

Mooie dag zo. Morgen weer.

Groeten johan en chris.

1. MG BB@"😉bigbrotheriswatchingyou":
    14 september 2017
    Zo jongens. Wat een verhaal met belevingen. Jammer dat jullie net buiten park uit kwamen voor een plekje. Maar ja kan niet altijd mee zitten. Mooie stand van yathze 😉. Ben nu benieuwd of Chris zelf niet schrikt van de poetsbuien. Haha. Er zullen vast veel mooie natuur foto's te maken zijn. Dat jullie het goed naar de zin hebben is fijn. GA vooral zo door 😊. Groetjes tot later 👍
  2. John:
    14 september 2017
    Chris gestoken door een werkbij Johan? Leuke trips. Wij hebben op dit moment een Amerikaanse hier uit Montana 😃. Veel plezier daar en houd de voorraad bier op peil net zoals het oliepeil van de camper 😎😎