Van elnido naar Coron met de boot.

Hè shit,

Vandaag is de boottrip gecanceld. Vertrekken nu morgen als het weer het toelaat. Echt balen nu maar hopen dat het morgen doorgaat. Gaan nog wel dezelfde route doen maar dan een dag korter uiteraard. Moet ook wel want heb 28 december een vlucht van Coron naar manilla. Als het morgen niet doorgaat boek ik wel een vlucht van hier naar Coron.

Maar ff kijken wat ik vandaag ga doen.

Weer een scooter gehuurd en in een uurtje naar Napcan Beach gereden.

Prachtig groot strand met nog goed weer ook. Wel bewolkt af en toe. Snap je soms toch niet hier. Paar kilometer vanaf het strand kan het zo maar regen.

Lekker op het strand gelegen en wat gezwommen. Wel dikke stroming hier.

Laat in de middag weer terug ff wezen douchen en het dorp weer ingegaan voor een hapje eten.

Vannacht wel veel onweer hier en veel regen buien. En een paar van die klote muggen op mijn kamer. Ben helemaal lek gestoken.

ziet er niet echt goed uit voor het boot tripje. Zomaar ff gaan kijken daar.

Jee de boottrip gaat door!!! Helemaal blij.

Met 14 man gaan we de boot op.

Best een ruige zee nog. Maar de boot is best stabiel dus dat is wel fijn.

Na een uurtje of 4 varen leggen we aan bij een eiland voor de lunch.

Super geregeld allemaal gebakken vis en varken met salade en boontjes.

Als toetje na banaan en meloen.

Daarna 10 minuten verder gevaren en een uurtje gesnorkeld. Mooi koraal wel en redelijk wat vissen. Nemo weer gezien dus dat was weer leuk.

Daarna nog 1,5 uur door gevaren en aangekomen op het eiland waar we slapen.

Slapen in een hut op het strand. Cool

Vanavond vieren we hier kerst.

Er word een varken aan het spit gehangen ..

Ben benieuwd.

En dat allemaal onder het genot van cola met rum. 😄

Echt een heel varken is er gebraden. ziet er net zo uit als bij Asterix en Obelix. Verder komt er nog krab op tafel en kippenpoten.

Toetje bestaat ui mango en ananas.

Een waar feestmaal.

Na het eten word het kampvuur ontstoken.

En nog wat nageborreld op het strand.

Dag 2 van de “expeditie “.

Na een bakkie koffie en ontbijt vertrokken met de boot naar weer een mooie snorkelplek.

Weer een fantastische lunch tussen de middag. Eten is echt top van die gasten hier.

In de middag nog naar twee dorpjes geweest hier. Is wel leuk om te zien hoe

ze hier wonen. Voor het avond eten wat gedronken met de crew. Wiskey met een slok sprite er na. Garnalen als diner en daarna gedanst op het strand met de dronken kapitein. Hahaha echt een zware expeditie.

Vandaag weer een aantal eilanden bezocht en gesnorkeld. Ook nog gevist en een 2 visjes gevangen. Lekker op de boot mijn boek uitgelezen en in de avond shameless gekareoke Hahaha fantastisch reisje zo.

Vandaag de laatste dag van de boottrip. We varen vandaag naar Coron.

Onderweg stoppen we nog een aantal keer om te snorkel.

Bij Coron in de buurt nog bij een wrak van een oud Japans schip gesnorkeld.

Het water is hier zo mooi helder. Echt heel gaaf.

Dit was echt een heel mooi stuk van mijn reis door de Filipijnen. Ben blij dat ik deze toer heb gedaan.

Vanavond nog ff rond kijken hier in Coron en morgen ochtend nog ff en dan terug naar manilla.

De reis zit er helaas al weer bijna op.

Maar nog niet helemaal. Hahaaha

Groeten johan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. MG BB@"😉bigbrotheriswatchingyou":
    Hoi Johan,
    Wat heb je toch weer een leuk reisverslag gemaakt. Ontzettend fijn dat de boot reis doorging en zo leuk geweest is. Die Nemo kom je ook overal tegen hè. Het is inderdaad allemaal weer snel aan het eindigen. Maar dan kan je wel weer met een heerlijk en goed gevoel op deze ervaringen allemaal terug kijken. Zag vanmorgen ook al weer zo'n prachtige foto vanaf het strand daar in W.A. Geniet er nog maar van . Groetjes ,XX , van ons.
  2. Gerda:
    27 december 2017
    Dit klinkt wel heel erg leuk, een goede afsluiter, nog een paar dagen, geniet, ben benieuwd naar de foto’s.
  3. Ditske:
    27 december 2017
    Ben benieuwd naar de foto's van het dansje met de kapitein na een goede whisky.
    Tot gauw weer !
  4. John:
    28 december 2017
    Hey Johan,
    Zo te lezen een mooi deel van je reis, wat je niet graag wilde missen. Top man! Tja, de tijd gaat snel en binnenkort gaat je vlucht weer terug. Geniet er nog van! Ik kijk uit naar je foto’s
    Goede reis naar huis 😀