Bohol

17 december 2017

Na een uur of 8 op het vliegveld te hebben gehangen om een uur in het vliegtuig gestapt op weg naar Bohol. Rustig vluchtje van anderhalf uur. Alleen jammer van het weer. Helaas regent het hier ook....

Al is de temperatuur oké. Zo ff het dorp in hier om wat te gaan eten, morgen ff een taxi regelen want ik wil graag voor 2 dagen naar Siquijor. Schijnt heel mooi te zijn. En daar dan het eilandje rond rijden met een scooter.

Heb trouwens een simcard hier gekocht voor een tientje de hele dag internet handig. Dat ik daar nooit eerder op ben gekomen. 🤔

Het weer zit niet mee. Het regent niet hard maar wel de hele dag. En het is uiteraard bewolkt. Jammer want had graag ff in de zon gelegen aan het strand. Vandaag maar ff een dagje niks.

Lekker bij een barretje zitten een boek lezen.

Vanmorgen bij het ontbijt zag ik dat de eigenaar van het restaurant kaas (mozzarella )aan het maken was. Ff een praatje mee gemaakt.

Volgende keer als ik hier weer zou komen moest ik maar komen helpen. 😄

Zo naar de boot en dan opweg naar Siquijor daar schijnt het weer wat beter te zijn. Het schijnt een prachtig eiland te zijn dus ik zal me wel vermaken daar.

Bij de bootterminal slecht nieuws. Er gaan geen boten naar Siquijor. Er is een storm opkomst of zo. Maar ik merk er hier maar weinig van. Alleen dat ik nog geen zon heb gezien.. hoop dat daar wel verandering in komt.

Dan maar via Dumaguete City , en dan daar met een andere boot naar Siquijor. Vertrek tijd is wel later.. dan maar ff wachten hier.

Na een kaartje te hebben gekocht moet je ook nog een kaartje kopen  om de terminal in te komen..is wel handig als je wil vertrekken. Rugzak inleveren moet je ook betalen en weer een bonnetje erbij.

Heb nu een stapeltje van 5 briefjes. Klaar voor vertrek. Ga nu met zo’n snelle boot die helemaal gesloten is. Vind dat maar niks maar is ff niet anders. Word wel voordat we vertrekken gebeden voor een veilige reis. Dat dan weer wel.

Ben hier ook nog Nederlanders tegengekomen. En wat bleek waren melkveehouders. Moest zeker zo zijn vandaag.

Na aankomst hier dacht ik met een trycycle naar het hostel te gaan wat ik een uur daarvoor had geboekt. Maar het is een scooter geworden. Was ik toch al van plan dus waarom niet met de scooter gelijk zelf maar naar het hostel rijden.

Lekker zo ff op de scooter. Morgen naar de watervallen hier en wat snorkelen.

Ben nog niet in de zee geweest.

Eerste indruk hier op dit eiland is dat het erg relaxt is allemaal. Aardige mensen.

Bij het hostel is ook alles oké. Nog ff met wat Fransen die hier ook slapen een borrel op.

Vanmorgen vroeg wakker. Om 5 uur begonnen er denk ik wel een stuk of 20 hanen te kraaien.

Dan maar er uit en opweg naar de waterval.

Tot later johan.

1. Carla:
    17 december 2017
    Je maakt wat mee op zo'n reis haha! Ik lees relaxed, heerlijk om zo de kerstdagen tegemoet te gaan hier loopt iedereen in de supermarkt nu al te stressen ( kerst over 1 week😨) stel dat er niets meer te krijgen is 🙈. Pech voor jou dat je dat nu allemaal mist hier 😂😂😂😂 Jammer van de regen. Hoopt dat het weer nog beetje opknapt. Dikke knuffel.
  2. Wilma:
    Hoi
    Lekker relaxte vakantie. Beetje rondtouren en zo. Bootje varen. Lekker eten. Tja wat wil je nog meer. Gemiet ze
    Groetjes
  3. John:
    17 december 2017
    Nou Johan, zeker geen saaie reis, op het weer na dan 😌. Tja, het plannen van boten, scooters etc. gaat daar natuurlijk ff anders dan hier....maar dat is voor jou geen nieuws. Je hebt wel een afwisselende vakantie 😁. Veel plezier, maak mooie foto’s en houd ons op de hoogte van je belevenissen!
  4. MG BB@"😉bigbrotheriswatchingyou":
    17 december 2017
    Ha Johan. Je hebt weer al genoeg mee gemaakt in die paar dagen na je vorig verslag. Heb je goed geregeld, die simkaart😃. Vanaf nu zal er vast meer een zonnetje komen. Toch? Jawèl. Op Polar ook nog weer andere leuke foto's gezien. Ga zo door
    met mooie herinneringen te maken. Veel plezier daar in en rond het zeewater. Groetjes 👋👄 van ons