Banaue

14 december 2017

Naar het busstation leek me niet zo moeilijk met een TomTom.

Maar mijn taxichauffeur dacht daar anders over. Met een ritje van 13 km heeft hij mij zo ongeveer alle straten van manilla laten zien. Ja dan doe je daar wel een uur over. Het verkeer in manilla is echt heel druk. Hoorde zelfs een verhaal van iemand dat die soms 3 uur in de file staat om naar zijn werk te komen.

Maar goed ik ben er gekomen en op tijd ook. Bij de bus ingecheckt en was allemaal oké. Moet je altijd maar afwachten als je online een buskaartje koopt in het buitenland.

De bus zelf is erg standaard,dus het zal wel een lang ritje worden.

Heb wel een kleedje meegenomen uit het vliegtuig.. schijnt dat ze de airco op Noordpool stand zetten... dus daar ben ik mooi op voorbereid. Kom ik in iedergeval niet bevroren aan.

De bus rit viel mee want na 8 uur rijden waren we er al. ( vier uur in de nacht)

Ik had hier nog niks geregeld dus ik hoopte dat er wel wat open zou zijn.

Dat was gelukkig wel zo. Ben naar een hotelletje gebracht waar ik gelijk een drie daags toertje heb afgesproken. Om negen uur vertrekken we.

Met de gids en een dame uit Frankrijk en een uit Finland gaan we op pad naar batat.

Het is een mooie route via de vele rijstvelden hier en lopen ongeveer in 20 km naar een Homestay om te overnachten.

Onderweg veel regen gehad maar dat kan haast niet anders hier zo groen is het. Nog even wezen zwemmen in een riviertje,heerlijk.

Ben wel gaar na dit dagje , onze gids droogt onze schoenen voor de kachel en na een lokale maaltijd maar naar bed gegaan.

Dag 2 tussen de rijstterrassen.

Heerlijk relaxt dagje vandaag we gaan maar 5 km lopen. Het is wel omhoog en omlaag vandaag.

We lopen na het ontbijt naar batat. We gaan pas om half tien op pad dus heerlijk rustig wakker worden met een bak koffie met een geweldig uitzicht deze morgen op het terras. Gisteravond kon je daar niks van zien omdat we in het donker waren aangekomen en omdat er geen stroom was.

Batat staat bekend om de mooiste terrassen en er is niks aan gelogen. Wat een werk moet dat zijn geweest om het te bouwen. Het loopt van bovenaan de berg tot aan beneden en dat alles moet ook nog worden voorzien van water. Echt super mooi allemaal.

Na de terrassen nog naar de waterval waar ik ff een duik in het water neem. Heerlijk.

Vanavond slapen we bij Ramon’s homestay. Een mooi plekje met uitzicht over de terrassen.

Vandaag ook afscheid genomen van Manon. De dame uit Frankrijk gaat weer terug naar de zon van borocai.

Vandaag de laatste dag hier.

Vanmorgen weer optijd wakker geworden,weet niet wat dat is maar ben iedere keer om half zeven wakker. Heb best wat spierpijn van al dat lopen hier.

We vertrekken pas om half tien, nog maar ff van het uitzicht genieten met een bak koffie dan maar. Erg vervelend.

Na een wandeling van een uurtje of twee weer bij de weg aangekomen waar we met een tricycle naar Banaue worden gebracht. Mooi ritje over een nieuwe weg.

Echt een mooi gebied met al die terrassen hier ben blij dat ik hier naar toe ben geweest.

Nog ff snel gedoucht en spullen gepakt voor de terugweg met de bus naar manilla.

Morgen vertrekt mijn vliegtuig om 1 uur. En dus bus komt om ongeveer 4 aan dus dat word ff wachten op het vliegveld.

De bus deed er dus wat sneller over dan gedacht zit al vanaf 3 uur op het vliegveld. Pfff het is niet anders.

Straks dus naar Bohol. Ik hoop dat daar de zon wel schijnt ben wel ff klaar met regen.

Mazzel johan.

1. José:
    13 december 2017
    Water dus wel gezien inmiddels 🌧
    Op naar de zon! 🌞
    Veel plezier en genieten van je reis xxx
  2. Mia eggen:
    13 december 2017
    We hebben hier twee dagen sneeuw gehad, vliegtuig-trein en busvervoer lag zo goed als plat maar inmiddels regent het en begint de sneeuw te verdwijnen. Heb op internet gekeken waar je geweest bent, ziet er prachtig uit. Veel plezier en zon.
  3. Lidwien:
    13 december 2017
    Je bent nu alweer weg!! Wat gaat het snel. En wat leuk om je verhalen weer te lezen. Zo te horen ben je al aan het genieten :). Enjoy!!
  4. Maya:
    take care... en geniet.
  5. Karin van Ameijde:
    14 december 2017
    Klinkt wel super mooi dat hoor!!
    Enne, regen daar ben je aan gewend toch?😁
    Geniet van je reis!
  6. John:
    14 december 2017
    Nou Johan.......het openbaar vervoer is in ieder geval op tijd. Geniet van al die plaatsen en omgevingen waar je al dan niet gepland terecht komt. Veel plezier!👍
  7. Gerda:
    14 december 2017
    Sportief begin, je weet het na regen komt ..
    gaat goed komen,
    Groet
  8. MG BB@"😉bigbrotheriswatchingyou":
    14 december 2017
    Hallo Johan. Je mooie/leuke verslag laat de toegestuurde foto's nog meer "spreken". En..Gerda heeft gelijk hoor. Waarschijnlijk zit je nu al lekker in de zon. Geniet! Groetjes van ons 👄👋