Manilla

Hey allemaal,

Na een lange vlucht van Amsterdam naar Taipei om daar de overstap te maken naar manillla ben ik na 22 uur eindelijk aangekomen. Lekker temperatuurtje gelijk. Gaat een warme kerst worden. 😉

Met de taxi naar mijn eerste hostel gereden. Zit in een leuk straatje met allerlei andere hotels en restaurants. Dus dat word een makkie vanavond met het eten. Keus genoeg.

Vanmiddag een stuk wezen lopen hier in deze miljoenen stad, er wonen hier 11 miljoen mensen.

Het is er uiteraard een zooitje met veel bedelaars en lijmsnuivende kinderen.Echt Azië dus.

Langs de kant van de weg word er van alles verkocht van slippers tot portomonee’s die ik zelf ook ff heb aangeschaft. Is wel handig.

Later in de middag een jeepney terug genomen naar de wijk waar mijn hostel  staat.

Een jeepney is een soort van zelfgebouwde auto met een grote laadruimte achter. Zodat daar veel passagiers kunnen zitten. Een ritje kost niet veel voor 8 peso’s (is 15 cent of zo )kan je van wijk naar wijk rijden.

Het is hier wel enorm druk met het verkeer je rijd eigenlijk alleen maar in de file. En als je dan achter in een jeepney zit dan hoef je voorlopig niet te roken.

Vanmorgen eerst maar ff een bakkie gehaald bij Starbucks. Heerlijk.

Daarna naar de ommuurde oude stad/fort gegaan. Stonden veel oude gebouwen en er was een tentoonstelling over José Rizal. Een held van de Filipijnen die aan het einde van het Spaanse bewind gefusilleerd is.

Van het fort zelf is niet alles heel meer maar dat komt weer door de 2e wereld oorlog toen de Japanners hier in manilla zaten,en er door de Amerikanen uit getrapt zijn.

Daarna weer lopend terug gelopen naar het hostel. Met wel een flinke regenbui tussen door. Maar ff bij een plaatselijk stalletje langs de weg geschuild.

Ben wel klaar met Manilla was er op internet al voor gewaarschuwd dat het er niet heel veel aan is. En dat is ook zo.

Op naar de groenen rijstvelden dan maar.

Zo naar het busstation voor de nachtbus naar Banaue. Een rit van 10 uur zeggen ze. Ik hoop dat ik een tukkie kan doen.

Ik denk niet dat ik daar internet heb dus ...

Volgende verslag volgt.

Groeten johan

1. Liana:
    10 december 2017
    Wat leuk om je weer te kunnen volgend in het avontuur.
  2. Wilma:
    10 december 2017
    Leuk ff verhaaltje te lezen. In zo'n drukke stad zou ik gauw genoeg van hebben. Richting natuur lijkt me beter. Ga maar lekker genieten en ben benieuwd naar volgend verhaal
    Groetjes
  3. Lennart koorevaar:
    10 december 2017
    Fijne reis Johan,zal je reislog volgen
  4. Ramona:
    10 december 2017
    Geniet! Hier ligt een paar centimeter sneeuw!
  5. MG BB@"😉bigbrotheriswatchingyou":
    10 december 2017
    Hallo Johan. Wat een lange reis al gehad. Maar goed, nu al wat gezien in Manilla en inderdaad op naar andere leuke bestemmingen. Haha je moet vaker met een jeepney reizen. Houdt je shag/geld over. Heel leuk eerste reisverslag gemaakt hoor. We kijken weer uit naar een volgende hoor. Veel plezier . Groetjes van ons 👄
  6. John:
    10 december 2017
    Veel plezier Johan en maak er een mooie reis van 😎😎