Op reis in mijn uppie naar de Filipijnen.

30 november 2017

Op weg naar de Filipijnen.

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie mij weer volgen op mijn eerste backpack trip alleen...

Het avontuur begint op 8 december en 30 december ben ik weer terug. Een avontuur word het. Het is niet voor het eerst dat ik zo ver op vakantie ga maar wel voor het eerst helemaal alleen. Ben erg benieuwd hoe mij dit af gaat.

Heb niet zo’n geweldige voorbereiding gemaakt van deze reis. Ik zie het daar wel allemaal.

Ik begin in Manilla,de hoofdstad van de Filipijnen. Vanaf daar ga ik eerst naar het noorden naar Banaue met de nacht bus. Daar schijnen hele mooie rijstterrassen te zijn. Ben benieuwd. Blijf hier 2 nachten en ga waarschijnlijk ook nog naar Sagada.

Dan weer met de nacht bus terug naar Manilla.

Daar neem ik het vliegtuig naar het eiland Bohol.

Ik verblijf hier ongeveer een week,wil vanaf dit eiland met de boot naar Siquijor eiland om daar 2 dagen rond te kijken.

Vanaf daar weer terug naar Bohol eiland om daar naar de chocolate Hills te gaan.

Ze hebben op dit eiland ook van die leuke apie’s het zo genaamde Filipijns spookdier.

Verder Zal er genoeg te doen zijn hier op dit grote eiland. Maar ga ook wat relaxen en zie wel wat ik nog meer ga doen.

Vanaf Bohol vlieg ik weer terug naar Manilla en dan gelijk door naar Palawan.

Daar ga ik naar El Nido waar ik voor 5 dagen op een boot stap.

We varen in 5 dagen van El Nido naar Coron. Onderweg visjes vangen voor het diner en slapen op onbewoonde eilandjes. Lijkt me echt te gek.

Vanaf Coron vlieg ik weer naar Manilla en vanaf daar weer naar huis.

Dit is even in vogelvlucht mijn aankomende reis.

Ik heb er zin an.

En als jullie mee blijven lezen maak je er ook een deel van mee. Ik zou dat in iedergeval leuk vinden.

Johan

1. Wilma:
    30 november 2017
    Klinkt als een leuke reis Johan. Dat wordt weer mooie plaatjes schieten. Ben benieuwd . Geniet ervan
  2. Mylène:
    Chocolate Hills?!?!!! 😱
  3. Liana:
    30 november 2017
    Dat klinkt fantastisch Johan. Ik ga je zeker volgen. Kommaarop met die mooie verhalen en foto’s!!!
  4. John:
    Nou Johan........je reisplan ziet er veelbelovend uit! 👍

Ik ga het zeker volgen!
  5. Anouk:
    30 november 2017
    Dit klinkt weer als een geweldig reisje Johan!!! :) Ga er heerlijk van genieten en ben zeer benieuwd naar al je verhalen!! X
  6. José:
    30 november 2017
    Johan, alvast heel veel plezier en we wachten je verhalen weer af! xxx
  7. Ramona:
    3 december 2017
    Johan, heel veel plezier! Goed van je dat je het gewoon gaat doen. Je zult er geen spijt van krijgen.
  8. Ditske:
    5 december 2017
    Go with the flow ! Succes. We appen.