Palawan

22 december 2017

Aangekomen in Puerto Princesa. Het word al donker hier.

Het hostel dat ik hier heb had ik thuis al geregeld. Schijnen veel backpackers te komen. Is wel zo gezellig.

Na een biertje aan de bar en wat eten een tijdje met een oudere man uit Engeland zitten praten die net terug was uit El Nido.

Hij had net het zelfde boottripje gedaan wat ik ga doen en het was prachtig zei hij.

Ik ben benieuwd. Maar kinkt uiteraard goed.

Eerder op de avond eerst de minibus geregeld naar Port Barton. Daar ga ik eerst langs voordat ik naar El Nido ga. Breek de reis een beetje omdat het halver wegen ligt. Port Barton is echt nog een dorp ligt aan zee en schijnt heel mooi te zijn. Blijf daar maar een nacht maar ga optijd weg. Vanmiddag ff snorkelen of vissen.

Aangekomen in Port Barton. Gelijk maar ff een snorkel/vistoertje geregeld. Snel ff lunchen en weer door.

Ziet er hier relaxt en mooi uit. Zo de boot op ben benieuwd wat ik ga zien en misschien wel vang. 😄

Gevangen heb ik niks. Hahah hebben ook niet gevist.

Stond teveel wind dat was wel jammer. Snorkelen wel gedaan, was wel lastig met veel stroming en redelijke golven wel mooi koraal hier en veel vissen.

Daarna ff in de hangmat gelegen. Vanaf het strand kon je naar de schildpadden zwemmen. Was een stukje met veel zeegras wat ze graag eten. Was gaaf om weer ff met een schildpad te zwemmen.

Bij terugkomst ff een biertje op op het strand hier en een heerlijke pizza op bij een echte Italiaan hier. 😄

Vanmorgen vroeg weer vertrokken met de minibus naar El Nido.

Dit word denk ik het mooiste stukje van de reis. Ga met een boot in 5 dagen via onbewoonde eilandjes hier naar Coron. Overdag leggen we op de mooiste stranden aan om te snorkelen. Tussendoor wat vissen. En in de avond leggen we aan om te gaan eten en slapen. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan allemaal.

Moet het wel allemaal doorgaan uiteraard ,heb nog niet vernomen dat het niet doorgaat maar er is wel nog steeds een typhoon in de buurt. Dus...

Nog even een drybag kopen en flippers dan ben ik er in iedergeval klaar voor.

Net terug van de briefing. En het gaat door. Jeeee

De typhoon gaat ten zuiden van palawan voorbij dus daar gaan we niet te veel last van hebben. Volgens de kapitein in iedergeval. Daar vertrouwen we dan op.

Ik zal de volgende dagen geen internet hebben denk ik dus...

Morgen de zee op.

Groeten johan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. MG BB@"😉bigbrotheriswatchingyou":
    22 december 2017
    Nou jongen, wat ontzettend fijn dat die tyfoon geen spelbreker zal worden. We gaan daarna vast weer mooie foto's en verhalen bekijken. Geniet er van!! 👄🙋
  2. Gerda:
    22 december 2017
    Als alles inderdaad doorgaat wordt het wel heel leuk met dat varen, vissen, zwemmen, snorkelen en lekker eten, echt vakantie, heel veel plezier,
  3. Wilma:
    22 december 2017
    Veel plezier op dit tripje. Ff geen internet kan soms ook lekker zijn. Geniet ervan. Wel mooie plaatjes maken natuurlijk
  4. John:
    23 december 2017
    Leuk dat de trip doorgaat Johan. Geniet ervan en we lezen graag je ervaringen!