Siquijor en nogmaals Bohol

20 december 2017

Na het ontbijt vanmorgen op de scooter naar de cambugahayfalls gereden. Echt grappig zo op een scooter over dit eiland te rijden. Het is niet druk hier op het eiland en het rijden gaat erg relaxt, zonnetje er bij wat wil je nog meer.

Eindelijk zon zou je zeggen. Normaal is het in de december maand wel beter weer hier maar op dit moment zijn er 2 tyfoons in het midden van het land.

Heb er nog niet heel erg veel last van gehad, behalve de regen dan.

Maar hoor ook verhalen van andere dat ze vast zitten op cebu omdat daar niks meer heen vaart of vliegt of vandaan gaat.

Mag hopen dat woensdag mijn vlucht wel gaat. Want ik ga nu weer terug naar Tagbilaran en dat is weer dichter bij cebu.

Voor volgende week als ik op “expeditie “ ga bij El Nido is het weer ook ruk. Alleen maar regen. Kan er niet veel aan doen. Hoop wel dat het doorgaat. En anders maken we wel een ander plan.

Na de watervallen met de scooter over de rest van het eiland gereden. Erg mooi hier en de mensen zijn echt heel aardig.

In de middag nog wezen snorkelen en het was best mooi onderwater. Nemo en zijn vrienden gezien. 😄

Later nog de zonsondergang op de foto gezet en daarna uit eten geweest. Kom niet heel veel backpackers tegen maar die ik wel tegen kom zijn erg relaxt en altijd in voor een praatje of een borrel.

Het reizen gaat hier echt heel makkelijk, moet je altijd maar afwachten maar valt mij allemaal erg mee.

Vermaak me ook prima alleen.

Het Zit er weer op voor Siquijor. Echt een heerlijk rustig eiland waar ik nog wel een keer naar terug denk ik.

Zo naar de boot terug naar Bohol.

Nu een rechtstreekse verbinding. 1,5 uur varen.

Kreeg een tip om naar Coco farm te gaan op Panglao. Zit niet aan het strand maar is een leuk hostel met veel gasten.

In de avond zing er nog een gast live met zijn gitaar erbij.

Voor de volgende dag een toertje geboekt naar de chocolat Hills. En naar het Filipijns spookdier. Is maar een klein diertje maar wil die wel eens zien.

Daarna geluncht op een all you can eat boot op de loboc rivier. Avtar die dit tripje ook deed en gisteravond ook al een muziekaal optreden gaf. Ziet zijn kans schoon en vraagt of hij ook ff mag spelen op de boot. Hahah zeker geen schaamte. 😄

Tegen de avond weer terug. Ben optijd naar bed gegaan was er wel aan toe. Morgen om 5 uur er weer uit. Om acht vlucht naar palawan.

Vlucht heeft een uur vertraging maakt op zich niet uit , moest toch 3 uur wachten op Manilla.

Ff een bakkie bij Starbucks en weer door.

Helaas nu weer vertraging. Als we vandaag maar vertrekken.

Vlucht zou om 12.45 vertrekken . Word 15.00. Pff ben het nu wel zat hier op het vliegveld.

Jullie horen in het volgende verslag wel of ik er nog gekomen ben.

Mazzel johan.

1. MG BB@"😉bigbrotheriswatchingyou":
    20 december 2017
    Hoi Johan. Wat een belevenissen alweer te lezen in je leuke verslag. Jammer dat het weer niet helemaal mee wil zitten. Maar dàt heb je dan ook helaas niet zelf in de hand. Hoop dat je inmiddels weg bent vanaf het vliegveld. Nog veel plezier hoor 🙋👄
  2. Mia eggen:
    20 december 2017
    Inderdaad jammer van het weer, aan de andere kant hoef je dan niet te acclimatiseren bij thuiskomst. Het wordt geen witte kerst maar zo rond de 6 graden.
    Zonde van al die wachttijd, maar het kan nog erger, in Madagaskar hebben we vier korte vluchten met lange wachttijden gehad voor een klein stukkie dat met een rechtstreekse vlucht in een uurtje gedaan zou zijn, hele dag weg.
    Veel plezier nog.
  3. Gerda:
    20 december 2017
    Balen van het weer en wachten op wat dan ook vervoersmiddel. Ik hoop dat je voldoende leesvoer hebt meegenomen, maar zo te horen vermaak je je wel,
    Geniet,
  4. John:
    20 december 2017
    Weer een leuk verslag Johan. Je wilt graag op tijd reizen. Aan ce andere kant is het ook wel weer relaxt als het niet op een uur aan komt 😁. Hoop dat het weer opknapt. Veel plezier de komende week, geniet ervan!
  5. Carla:
    20 december 2017
    Leuk dat je scooter gehuurd hebt , voel je je toch weer even een puber😁goede vlucht! Leuk om je belevenissen te lezen. Knuf van ons.