veel kilometers en bosbranden.

Dag 7.

Vandaag verlaten we onze camping weer vroeg. We zitten trouwens op campground rear view.

De ingang is wat apart deze is achterlangs...

Ons water in de camper is bijna op dus we gaan maar proberen om in het park bij een camping te douchen.En daar gelijk ons water bij te vullen.

Over tanken gesproken onze camper lust hem ook best,gebruikt net zo veel benzine als een Leopard tank.

Vandaag gaan we de upperloop rijden. Schijnen veel beesten te zitten.

Maar eest maar ff een grote beker koffie gehaald in het dorp. Daarna het park in en naar de douches. Nu we daar toch zijn gelijk ff water bijgevuld en het vervuilde water gedumpt. Ff nog een bakkie en weer verder.

Op naar de upperloop.

De beesten viel tegen. Een bizon van dichtbij gezien en een aantal van verweg. Ook nog Elk gezien een heel clubje met een piepend mannetje.

Was een mooie dag weer vandaag veel gereden en gezien. Zijn bij de tower fall geweest en onderweg nog een aantal geisers gezien en geroken.

Mammoth hot springs terraces was erg mooi een hele berg die stoomt en waar heet water met kalk vanaf stroomt wat de berg wit doet uitslaan. Erg apart.

Daarna wilde we de loop door rijden maar halverwege was de weg in onderhoud. Konden we dat hele stuk weer terug. 70 mile omrijden. Pfff

Het avond eten bij de Mexicaan maakte een hoop goed. Heerlijk zo'n burrito. 😄

Nu weer op tijd naar bed. Morgen optijd op om naar glacier np te gaan.

600 km naar het noorden.

Tot morgen.

Dag 8.

Na een koude nacht hier op de camping met veel regen zijn we vanmorgen om acht uur vertrokken naar glacier np. Eerst ff koffie gedaan. Anders worden we niet wakker.

Onderweg nog steeds regen en zelfs wat lichte sneeuw. 😱

Als dat maar beter word.

In Ennis ff gestopt voor nog een bakkie.

Het is een lange rit vandaag. Maar chris heeft een short cut gevonden en denkt dat we daar wel met onze camper door/overheen kunnen. De weg lijkt meer op een onverhard oud indianen pad. Met hier en daar bomen over de weg. Het pad loopt op stukken steil omhoog. En onze c30 camper is hier niet echt voor gemaakt. Misschien hadden we het bordje halverwege het pad niet moeten negeren. Dat bord vertelde ons dat het niet handig was voor campers. Maar niet verboden.

Chris zijn oordeel hier over, er staat niet verboden. Dus rijden!!!

We komen er heelhuids overheen en snijden zo 80 km af.

Prachtige route met op de top sneeuw.

Om 19.00 uur aangekomen in big fork. Bij burning bum campground ingecheckt , een mooie plek aan het meer.

Chris gaat koken, uiteraard kip met rijst,ben benieuwd.

Morgen verder naar glacier np.

Dag 9.

Jee we hebben weer lekker weer vandaag,de zon schijnt al is het niet echt warm. Maar beter dan sneeuw of regen.

We vertrekken zo om nog 60 km te rijden naar het park. Vandaag en morgen nog maar ff gebruik maken van het mooie weer .volgende week word het slecht volgens de voorspellingen.

In glacier maar even kijken wat we gaan doen. Door naar Canada of alvast richting Washington state. Ik hoop het eerste. Zou graag Banff en Jasper zien.

Jee wat is dit park groot. We hadden graag de highway to the sun gereden hier maar ten eerste staat het halve park in de fik,en ten tweede die mag je niet rijden met een camper die zo groot is als de onze. Dan maar een kleine wandeling hier aan het mc Donald lake gedaan. En vanmiddag gaan we vissen. Kijken of dat wat gaat worden. Ook maar even het internet checken voor het weer. Het schijnt volgende week heel de week te sneeuwen. Als dat zo is gaan we niet naar Banff en Jasper. Dan moeten we een alternatief gaan zoeken.

Vanmiddag hengels gehuurd en gaan vissen in mc Donald creek.

Het zijn van die vliegvis hengels totaal geen ervaring mee. 😄

Dat blijkt ook want we vangen helemaal niks. Wel leuk om te doen.

Kwamen ook nog 2 hertjes de rivier oversteken. Echt wel mooi hier.

Af en toe vliegt er een helikopter over met een zak water eronder.

Die gaat blussen.

Onze camping zit ook in de dangerzone 😱. We zitten trouwens op campground morning wood. Hier staat alles nog overeind.

Vanaf het meer zie je de branden dan ook goed. Als het maar niet verder oprukt.

Morgen gaan we naar de andere kant van het park. Ff 150 km rijden. Omdat we niet over de highway to the sun kunnen moeten we om rijden.

Die parken hier zijn echt gigantisch.

Tot morgen.

D

1. Wilma:
    17 september 2017
    Zo te lezen best leuke reis. Op de bosbranden na dan. Misschien kleine paadjes vermijden. Straks zitten jullie ergens klem. (Spreek nog net niet uit ervaring met zo'n camper) .
    Wel een stel koffieleuten zijn jullie. naja blijf je lekker wakker. Geniet ervan en stuur de sneeuw maar weg
    Doeii
  2. John:
    17 september 2017
    Een afwisselende trip Johan. Nu maar ff bij de branden wegblijven. Het is te hopen dat het weer redelijk goed blijft. Geniet van de trips!!
  3. Jessica:
    17 september 2017
    Haha... heerlijk gewoon off road met de camper !!!
  4. MG BB@"😉bigbrotheriswatchingyou":
    18 september 2017
    Zo Johan en Chris. Prachtige foto's en mooi verslag. Jammer van de natuur dat die jullie beetje omwegen of annuleringen laat overwegen. Maar goed dat jullie het voor lief nemen èn gewoon blijven genieten. Veel plezier verder op de reis. Aangepast of niet. Groetjes beiden 👄
  5. Mia eggen:
    18 september 2017
    Mocht het daar regenen, hier is het ook natte moeson.
    Gisteren denderden 50.000 mensen voor onze deur langs, de van Dam tot Damloop, gelukkig was het toen droog.
    Nog veel plezier, ook maar af en toe groenten eten. Mia
  6. Ditske:
    18 september 2017
    Maak me een beetje zorgen om Chris. Kan niet goed zijn als hij de camper schoonmaakt.