beren op de weg. !!!

18 september 2017

Dag 10.

Na een mooi ritje vanuit de westkant van glacier park zijn we naar de oost kant gereden. We staan op een KOA camper plek dus van alle gemakken voor zien. Ik bedoel daar mee douches en internet en full hookupp voor de camper. 😄

De plekken op de camping worden  alfabetisch aangeven van A tot en met K.

Wij staan op de G-spot. Was moeilijk te vinden.

Vanmiddag het park ingegaan voor een wandeling. We mogen niet met onze grote camper het park in. Dus dan maar met shuttlebus naar St. Mary falls gegaan. Mooie hike langs eigenlijk een lange waterval. Super mooie dag zo. Op de terug weg met de shuttlebus nog een beer gezien. Die wilde net de weg op komen. Gaaf.

Vanavond heeft chris weer gekookt uiteraard iets met kip. Kon niet helemaal definiëren wat er allemaal precies in zat maar het smaakte top.

Dag 11.

Lekker relaxt opgestaan . Gaan vandaag om 10 uur weer met de shuttlebus het park in voor een wat langere hike.

Het weer is vandaag wel minder het is best koud en bewolkt daar zou wel eens regen of sneeuw uit kunnen komen. We gaan het zien.

We rijden tot aan Logan pass vandaag verder kan je niet komen ivm de branden. Het schijnt trouwens wel beter te gaan met het bestrijden daarvan. Mede door het weer.

Logan pass ligt helemaal in de wolken dus daar zie je totaal niks. Dan maar lager proberen een trail te vinden.

Iets lager dan Logan pass hebben we een hike gelopen.

Alleen  begon het bijna gelijk te regen. Helemaal zeik nat geregend. Pfff dus dat werd een korte wandeling.

Wel een mooi stukje van 4 km. Waren wel in bear country zonder bear spray of wapen. Dat maakt het toch allemaal wat spannender. We hebben het hele stuk maar wat lopen roepen. Zodat als er een beer zit/zat dat die weg kon gaan.

Gelukkig niks tegen gekomen ze zitten er wel gisteren een gezien, het  maakt een stukje wandelen toch een stukje spannender.

Zo eerst maar eens wat droogs aan en koffie.

Vanmiddag  naar many glaciers.

Hier ook nog steeds regen. Dus we kiezen hier ook voor een korte wandeling 6 km heen en weer naar redrock,een waterval.

Een mooie wandeling en op de terugweg staken er 3 beren ons pad over op ongeveer 30 meter afstand. Oeps. Ze liepen gelukkig verder en we zien ze ook niet meer als we er langs lopen.

Als we terugrijden naar de campground zien we nog een beer langs de weg. Echt wel gaaf om die beesten te zien. Alleen liever niet te dichtbij als je aan het wandelen bent.

We hebben besloten om niet naar Canada te gaan. Ivm het weer. In Canada word het deze week erg koud en er word sneeuw verwacht. Niet zo'n goede combi met onze vrachtwagen.Hebben geen zin om problemen op de weg te krijgen.

Dus nu gaan we richting Washington state en misschien een deel van Oregon.

We zien het wel. Weer is daar een stuk beter.

Word vervolgt.

Groeten johan en chris.

1. MG BB@"😉bigbrotheriswatchingyou":
    19 september 2017
    Hè het weer wil jullie niet echt goedgezind zijn. Maar aan jullie spirit en enthousiasme knaagt dat gelukkig niet. Toch mooie wandelingen in wat ingekorte versie dan, maar alla waar zeurt een mens over...als je beren tegen komt zonder berenspray..heb je toch een pracht verhaal en ervaring. Gaat lekker zo hè mannen. Veel plezier richting Washington en/of Oregon. Groetjes uit het ook vochtige, mistige Leerdam
  2. Gerda:
    19 september 2017
    Geweldig zoveel beren maar zonde dat het weer tegenvalt.
    Gelukkig kunnen jullie zelf de route bepalen.
    Geniet
  3. Carla:
    19 september 2017
    Prachtige verhalen weer zo leuk om te lezen. Veel plezier saampjes!
  4. Ditske:
    19 september 2017
    gelukkig weer luie beren op de weg.
  5. Wilma:
    20 september 2017
    Wel spannend met die beren. Zeker als je aan de wandel bent. Hoewel het zonder die beesten vast ook heel mooi is daar. Jammer van het weer. Goeie jas aan dan maar. Veel plezier nog