Mount Rainier

😄Dag 12.

We gaan de sneeuw uit de weg. Vanmorgen bij het opstaan sneeuwde het al in de bergen.

Dus op weg naar Washington state, volgens de weer berichten op internet is het daar beter weer. Zo'n 20 graden verschil met hier. Ik hoop het kunnen die korten broeken ook weer aan.

Eerst maar een een eind rijden.

We hebben de hele dag gereden en zijn tot aan moses lake gekomen.

Ik denk ongeveer 700 km. Prima ritje met wel veel regen onderweg.

Nog even boodschappen gedaan bij de wallmart. Jee wat zijn die winkels toch altijd groot.

We slapen vandaag maar op de parkeerplaats van de wallmart. Prima we hebben toch alles zelf bij de hand.

Zo naar bed. Ben er wel klaar mee voor vandaag.

Morgen gaan we op weg naar mount Rainier.

Dag 13.

Op weg naar mount Rainier.

Vanmorgen eerst maar ff een ontbijt gescoord bij de Starbucks. 😄

Daarna de weg op gegaan.

Het eerste deel van de rit is best saai. We rijden door een heuvel achtig gebied wat begroeid is met dor gras.

Later gaat de weg wat meer omhoog en zien we de cascades al liggen met op sommige toppen al wat sneeuw.

We steken ook de columbia rivier over.

Als we dichter bij mount Rainier komen laten de bomen zich ook weer zien.

Beter dan die dorre vlakte.

Maar waar het groen is regent het meestal ook.

Ook vandaag helaas.

Het heeft de hele middag geregend of gesneeuwd. 😕

Zijn we nog niet van de sneeuw af.

Vanuit de oostkant rijden we het park in. Via een pas waar het boven sneeuwt komen we bij de ingang.

We rijden gelijk maar naar het Visitors centrum waar je normaal gesproken mount Rainier ziet. ...

Helaas alles zit dicht van de mist.

Dan maar weer wat afdalen naar onze camping. Campground reverse cowgirl.

Onderweg nog wel een mooie waterval gezien.

Rest van de middag maar ff een boekje gelezen. Ook wel lekker

Chris gaat koken vanavond bloemkool met worst.

Gaat hem weer goed af. Al laat hij wel altijd het brandalarm afgaan. Pffff

Zet dan dat vuur niet zo hoog.

De Walm van de gebakken worstjes vult de camper.

De vloer is ook veranderd in een glijbaan.

Morgen een wandeling maken hier.

Nu maar naar bed. Het is koud hier en ik ben moe.

Dag 14.

Goedemorgen allemaal.

Er zijn hier op de campground helaas geen douches.

Dan maar een Franse douche.... niet schoon maar wel fris. 😄

Aardig weer vanmorgen zelf een klein stukje blauwe lucht. Zou het dan een dag droog blijven hier?

We gaan wandelen vandaag.

Eerst naar een watervalletje en dan nog een heuvel op. 400 meter stijgen.

Het is een mooi tochtje geworden al bleef het in de middag niet droog helaas.

Hebben ongeveer 18 km gewandeld. Mooi Zo door het bos. Er staan hier ook echt van die super grote dennenbomen.

Terug bij de camper nog ff yahtzee gespeeld. Had nog er koude handen dus dat potje ging niet echt lekker.

Chris gewonnen. Die gaat trouwens de laatste dagen toch al goed helaas. Stand is nu 8-4.

Straks ff koken maar nu eerst ff opwarmen. Buiten regent het nog steeds.

Pff wat is het koud als je nat geregend terug komt bij de camper. Lig nu ff op bed op te warmen.

Alles is klam en nat.

Morgen gaan we dan echt naar de zon hoop ik.  Ben die regen en sneeuw en kou wel echt zat nu.

Vanmorgen beter weer  we kunnen zelf mount Rainier zien

1. Jessica:
    Zo cool!! En koud ... ☹️
    Ik stuur wat zon naar jullie !!
  2. MG BB@"😉bigbrotheriswatchingyou":
    22 september 2017
    Leuk verslag weer om te lezen. Wel zal een hoop gezien en gedaan jullie2. Jammer dat het al vroeger winters is geworden. En antwoord op de tussenstand yathzee. 😆 je hebt nog tijd om 't bij te trekken hè. Hopelijk inderdaad snel beter weer èn zicht op Mount Reinier. Veel plezier met de verdere trip . Groetjes
  3. Gerda:
    22 september 2017
    Balen van dat rot weer, sterkte,
  4. Renate:
    22 september 2017
    Leuk hoor al die verhalen. En wat fijn dat Chris zo goed kan koken.
  5. Carla:
    23 september 2017
    Mooie verhalen!! Moge de zo'n op jullie schijnen de komende dagen zodat het zweet in je spleet komt te staan je handen ontdooien en je daardoor je yahtzee score kan opkrikken! Dikke kus.